|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 15:46:38 GMT 2
Ukko tuijotti käteensä tungettua seteliä aikansa, ennen kuin örähti kiitokset ja lähti vaappumaan poispäin. "Hyvä poika.. Tosi hyvä poika", tyyppi mutisi mennessään. Veronica tuijotti ensin tämän perään ja sitten Juliusta. Hän ei oikein edelleenkään hahmottanut sitä, mitä oli tapahtunut, mutta hänen sydämensä hakkasi aika perhanan lujaa. Pitikö tuota nyt kiittää vai motata?
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 15:48:29 GMT 2
Julius laski Veronican hiukset kädestään ja röyhisti rintaansa kuin maailmanvaltias. "Julius Vartan pelastaa päivän!" Hän hihkaisi ja nosti kätensä niskan taakse. "Ja täysin väkivallatta. Näin sitä diplomatiaa tehdään!"
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 15:54:01 GMT 2
Veronica alkoi heti etsimään hiuksistaan sitä kohtaa, mistä ukko oli pitänyt kiinni. Irvistäen hän rupesi epätoivoisesti putsaamaan sitä miten nyt taisi. Juliusta hän vain vilkaisi, eikä oikein uskaltanut sanoa mitään, ettei suututtaisi tätä. Tavallaan hän oli kiitollinen siitä, että toinen oli hänet pelastanut, mutta tuo tapa, jolla se oli tehty... Noh, se ei ollut mitenkään erityisen ritarillinen. "Sankarini."
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 15:56:05 GMT 2
"No totta hemmetissä!" Julius hihkaisi ja venytteli niin, että rinnan tikit kiristyivät. Hän suorastaan tursusi omahyväisyyttä. "Nousehan ylös sieltä, ties mitä paskaa siinä tiellä on."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 15:58:52 GMT 2
Veronica kapusi jaloilleen kun niin kerta käskettiin. "Ihme, ettet myynyt minua. Hän olisi varmasti tarjonnut hyvät rahat." Hän totesi. "Ja ethän sinä minulla mitään tee."
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 16:00:25 GMT 2
Julius mulkaisi Veronicaa pahasti. "Hei, neiti. Minä juuri pelastin sinut tuolta räkäjoosepilta! Ja aika tyylikkäästi vieläpä, etten sanoisi. vai mitä minun olisi pitänyt tehdä? Iskeä kiinni? Kuule, saatan olla pitkä ja näin, mutta näillä -", Julius heilutti luikkua kättään. "Ei pahemmin isketä ihmisiä kanveesiin."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 16:05:28 GMT 2
Kaipa Julius oli oikeassa. Veronica tunsi silti olonsa joksikin turhaksi koriste-esineeksi, joka on vain heitetty hyllylle pölyttymään, mutta eipä siinä mitään. Kai oli pääasia, että jollakin oli kivaa. Hän henkäisi syvään. "Mitä pelastajani sitten haluaa palkkioksi?" hän kysyi nyt pirteämmin.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 16:08:24 GMT 2
"Palkkioksi vai?" Julius muljautti silmiään. "En mitään. Inhoan tuollaisia ukkoja ja sellaisen kiusaamisesta saa palkkaa jo ihan tarpeeksi." Nuorukainen tuhahti inhoa äänessään.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 16:11:59 GMT 2
Ohoh, Julius olikin ihan järkevä tyyppi sille päälle sattuessaan. Veronica olisi kuitenkin ostanut mielellään tälle vaikka toisen patongin. Tosin... hän katsahti jämiä, joita naakatkaan eivät olleet huolineet, sellaisen ostaminen saattoi olla silkkaa turhuutta. Ehkä miekkosen laihuus johtui siitä, että tämä viskasi kaiken ruoan menemään. "Olet kyllä todellinen sankari", hän hymähti virnistäen.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 16:13:30 GMT 2
Itsetyytyväinen hymy levisi valaisemaan Juliuksen riutuneita kasvoja. "Tiedän."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 16:18:42 GMT 2
Veronica ei voinut olla hymyilemättä Juliuksen ilmeelle. "Noh. Mitäs nyt tehdään?" Hän kysäisi.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 16:23:09 GMT 2
"Minä en tiedä, mitä sinä teet, mutta minä ainakin painun nyt pehkuihin", Julius huokaisi ja hieroi nenänvarttaan. Hän tosiaankin oli väsynyt, tuntui kuin hän kuolisi uudestaan hetkenä minä hyvänsä. Sitä paitsi aurinko sai hänen ihonsa kutisemaan ja hilseilemään hyvin epämiellyttävällä tavalla. "Niin että adios vaan, koeta olla jäämättä pulsujen hihansuihin kiinni!" Julius taputti Veronicaa olkapäälle ja löntysti sitten tiehensä.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 16:25:28 GMT 2
Veronica katsoi tikku-ukon menoa. Itsekseen hymyillen hän kävi nappaamassa korinsa penkin luota ja suuntasi hänkin kulkunsa kotia kohti.
|
|