|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:22:46 GMT 2
"Siis neiti!" Julius hihkaisi, läpsäytti lasit pois silmiltä ja pyöräytti itsensä taas hämähäkkimäisen ketterästi Veronican eteen. "Minähän olen koko Tuonpuoleisen paras turinatäti. Tai -setä. Ei, ei setä. Se kuulostaa pervolta. Turinatäti. Että annahan paukkua!"
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 13:27:25 GMT 2
"MINUT POLTETTIIN ELÄVÄLTÄ SEN JÄLKEEN KUN MINULTA OLTIIN VIETY VIIMEISETKIN INHIMILLISYYDEN RIPPEETKIN! VOITKO NYT JÄTTÄÄ MINUT RAUHAAN?!" Veronica huusi. Hän hautasi saman tien kasvot käsiinsä ja nojasi polviinsa. Hänen piti purra hammasta, jotta saisi pidettyä kyyneleet poissa, vaikka hänen silmiään kirvelikin.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:29:20 GMT 2
Tunnustus tuli sellaisella rytinällä, että Juliuksen piti olla ihan hetki hiljaa sisäistääkseen sen, mitä Veronica oli juuri huutanut - ja vielä sellaisella volyymilla, että sen kuulivat varmasti kaikki kymmenen metrin säteellä, mutta Juliuksesta tuntui, että siitä ei olisi ollut viisasta huomauttaa. "Huh, rankkaa."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 13:37:00 GMT 2
Veronica ei sanonut mitään, sillä pelkäsi, että hänen äänensä vain värisisi kuin haavan lehti. Hän ei halunnut edes muistella sitä helvetillistä näkyä, joka kummitteli hänen painajaisissaan joka yö. Sadat, ellei jopa tuhannet ihmiset katsomassa, kun hänet sidottiin paaluun ja ihme, ettei väki hurrannut kun soihtu kannettiin esiin... Nainen pudisti päätään; ei, hän ei ajattelisi sitä nyt. "Miten sinä sitten kuolit? Laihdutit itsesi hengiltä?" Hän kysäisi yhä kasvot käsiensä peitossa, ääni täristen. Nyt hän ei ainakaan antanut Juliukselle sitä iloa, että näkisi kyyneleet hänen poskillaan.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:38:53 GMT 2
Juliuksella kyllä käväisi mielessä, että ehkä ei sittenkään ollut ollut hyvä idea ahdistella Veronicaa tämän kuolemasta, mutta kohautti sitten olkiaan. Mitäs piti sitä niin isona asiana. Kun tuli puhe hänen kuolemasta, hän vain pärskähti halveksivasti ja läpsäytti lasit takaisin silmilleen. "Jäin auton alle."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 13:41:20 GMT 2
Veronica ei tiennyt pitäisikö hänen itkeä lisää vai purskahtaa nauruun. Millainen luuseri jäi auton alle? Vastaus tähän: Julius. "Tahdon jäätelön..." hän vikisi.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:44:07 GMT 2
"Nuole mun naamasta", Julius tokaisi happamesti. Hän ei ollut aivan vaivautunut pyyhkimään Veronican tötterön jäänteitä pois naamaltaan - suurin osa oli tippunut pois omia aikojaan. Häntä kuitenkin taas suututti, kun ei tiennyt, vihaisiko vai ikävöisikö isoveljeään, jonka muisto oli palannut mieleen kummittelemaan, nyt kul kuolemista oli tullut puhe.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 13:48:09 GMT 2
"Joo älä unta näe." Veronica naurahti surkeana. Hän uskaltautui suoristautumaan ja nojasi voipuneena penkin selkänojaan. Hän niin ikävöi isäänsä ja tätiään, vaikka nämä välillä tiukkoja olivatkin olleet. Ja hän halusi repiä sen paskan virkamiehen silmät päästä ja syöttää ne tälle. Hän halusi monia muitakin asioita, muttei koskaan niitä saisi tehdä. Nainen valui selkänojaa pitkin ja päätyi nojaamaan Juliuksen luisevaan olkapäähän. Hän niiskaisi hiljaa. "Halaa minua."
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:51:10 GMT 2
"Sthmhä-mitä?!" Julius oli vähällä pudota tuolilta. Hän nosti laseja silmiltään ja katsoi Veronicaa silmät apposen ammollaan. Halata? Nytkö? Mutmutmut... Emmmunmimmunmummunmömmön. Ääää. Paniikkihäiriö. "Ha-ha-halata?" Sanomattakin selvää, Julius ei ollut hali-ihmisiä.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 13:53:44 GMT 2
"Halaa minua nyt!" Veronica murahti kuulostaen taas siltä, että voisi kiskoa Juliuksen pään irti ja tumpata sen lähimpään roskikseen. Tahtoo halin~ Eikä muitakaan oikein ollut tässä halaamassa.
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:54:45 GMT 2
"Miksi? En minä osaa!" Julius parahti ja nosti oikein kätensä ilmaan. Tämä meni tukalaksi. "Mene halaamaan jotain tuberkuloosista pulsua, ne tykkää siitä!"
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 13:57:35 GMT 2
"Kaikki osaavat halata!" Veronica älähti vastaukseksi. Tuberkuloosi? Hän jähmettyi hetkeksi muistellen menneitä ja oli taas parahtaa itkuun, joten niiskaisten hän nojasi päättäväisemmin Juliukseen. "Halaaaaaaaaaaaaaaa"
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 13:59:17 GMT 2
"No voi yhden kerran..." Julius tunsi kämmeniensä hikoavan ja muutenkin hänen olonsa oli lievästi sanoen tukala. Veronica puski liian lähelle. Ainoa keino saada tyttö kauemmas taisi kuitenkin olla halaaminen, joten vastentahtoisesti, HYVIN vastentahtoisesti Julius pyöräytti kätensä Veronican ympärille, sipaisi hieman ja kiskaisi sitten pois. "Noniin. Halattu."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 7, 2007 14:01:48 GMT 2
Veronica jähmettyi hetkeksi. "Ei tuo ollut halaus", hän valitti, "Olet minulle kunnon halauksen velkaa!" Tuhahtaen hän kietaisi sitten itse näyttää, miten halattiin. Hän kietoi kätensä Juliuksen ympärille - taasen - ja rutisti. "Tämä on halaus."
|
|
|
Post by raato on Aug 7, 2007 14:03:37 GMT 2
Julius inisi kuin grillissä pihisevä rasvamakkara. Tämä läheisyys ahdisti. "No, joojoo", hän ähkäisi ja työnsi Veronican kauemmas. "Mutta arvaas, maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä. Halaajia, ja ei-halaajia. Minä en ole halaaja. Piste."
|
|