|
Post by mammutti on Oct 25, 2007 11:49:32 GMT 2
#BigFeeniks vahtii. xD *hekohekoheko*#
Cynder kallisti pienesti päätään ja hymyili. Se ei ollut varma oliko toinen mielissään uroksen yrityksestä rikkoa jää vai pitikö se nyt pasuunasaurusta ihan idioottina. Ainakin sieltä tuli vastaus takaisinpäin. "Tänään näyttäisi olevan hyvä sää. Se on mukava asia", Pedontappaja jatkoi keskustelua, toivoen saavansa jonkinlaisen kontaktin toiseen.
|
|
|
Post by helo on Oct 25, 2007 17:20:08 GMT 2
# Älä nyt, son mun äiti ja äitiä pitää aina totella 83 #
Wiikuna vilkaisi taivaalle aivan kuin olisi ihastellut säätä. Jostain syystä naurunpuuska meni kuitenkin ohitse, eikä se suostunut enää vitsailemaan Cynderin kanssa. Varsinkin, kun juttu ei enää kuulostanutkaan niin hauskalta. "Asiaan. Jotenkin uskon, että haluaisit puhua jostakin muusta, kuin säästä. Se on tylsä puheenaihe."
|
|
|
Post by mammutti on Oct 25, 2007 18:37:05 GMT 2
Cynder nyökytteli vakaasti ja katsahti järven toisella puolella olevaa naarasta. "Oikeastaan minua vain ihmetyttää nähdä toinen dinosaurus täällä. Näin lähellä kaupunkia", uros sanoi ja vilkaisi nopeasti hyvin kaukana olevan asutuksen suuntaan. "Oletko vasta tullut Tuonpuoleiseen?"
|
|
|
Post by helo on Oct 25, 2007 20:01:34 GMT 2
"Tämä on oikeastaan aika kaukana kaupungista. Tänne saakka eivät kantaudu kaupungin hajut tai melut, joten sinne on matkaa. Mikäli olet matkalla kaupunkiin, voin toki neuvoa suunnan." Wiikunaa ihmetytti itseäkin, miten se saattoi äkkiä heittäytyä niin avuliaaksi. Se puri huultaan hämmentyneenä kyseisestä tilanteesta ja oli jonkun aikaa hiljaa, kunnes vastasi toisen kysymykseen. "En, olen ollut täällä miltei koko ikäni, lähes neljäkymmentä vuotta." Hetken aikaa naaras vääntelehti paikoillaan, tuijotellen jalkojaan. "Kuule, ääneni väsyy tähän huutamiseen ja... minäkin olen aika kiinnostunut näkemään muita dinosauruksia täällä." Hieman punastellen Wiikuna ei suostunut katsomaan toiseen urokseen, tietäen toisen varmasti tuijottavan. "Joten, haluatko vakuuttaa minut siitä, ettet teekään mitään pahaa? Ihan vain varmuuden vuoksi. Ja... sitten voisit tulla tänne seurakseni."
|
|
|
Post by mammutti on Oct 31, 2007 20:11:58 GMT 2
"Ei, en ole menossa kaupunkiin, itse asiassa tulin vasta sieltäpäin", Cynder pudisti päätään ja vilkaisi nopeasti taas kaupungin suuntaan. Suo oli tarpeeksi kaukana, muttei kumminkaan kauhean kaukana. Kuullessaan toisen vastauksen, uros kumminkin katsahti taas naaraaseen. Se hämmentyi hieman toisen vastauksesta. "Olet ollut täällä yhtä kauan kuin minä", Pedontappaja mutisi itsekseen, mutta keskittyi taas toiseen kun se puhui. Leveä hymy kaartui sen kuonolle, kun toinen viimein leppyi petoajatuksesta. "Sano vain miten saan sinut vakuutettua ja teen työtä käskettynä."
|
|
|
Post by helo on Oct 31, 2007 20:16:05 GMT 2
Ja mitenköhän se vakuuttelu kävisi? Wiikuna ei tiennyt, mutta silloin sen mieleen palautuivat sen äidin sanat. Se irvisti mielessään, ajatellessaan kysymyksen vaikeutta. Noh, nytpä hän ainakin näkisi. "Ihan helppo kysymys, poju", naaras sitten lopulta sanoi hieman epävarmana. "Siihen voi vastata vain oikein tai väärin. Ja sinun pitäisi vastata oikein." Haastavaa, haastavaa. Kuinka naaras pystyi laittamaan ehdoksi oikean vastauksen kysymykseen? Tässä tapauksessa se ei muutakaan keksinyt. "Haluatko sinä elää ikuisesti?"
# Meseen~ #
|
|
|
Post by mammutti on Oct 31, 2007 20:34:20 GMT 2
Helppo kysymys. Erittäin helppo kysymys. Cynder oikein hämmästyi toisen asettamaan kysymystä. Uros huokaisi mietteliäästi ja painoi päätänsä alemmas. Tämä vaatisi miettimistä. "Elää ikuisesti? Jaa-a. Monet haluavat elää ikuisesti", Pedontappaja totesi, mutta jatkoi sitten. "Olisihan ikuisessa elämässä puolensa. Saisin ainakin aikaa tehdä elämästäni sellaisen kuin haluan", uros nyökytteli ja hymyili. "Mutta silloin minulla ei olisi varsinaisesti mitään syytä edes tehdä elämäni kanssa mitään. Eihän minulla olisi ongelmia eikä liioin haasteita, jos minulle annettaisiin ikuinen elämä. Sitäpaitsi olenhan jo kokenut kuoleman kerran, eikä se ole niin kamalaa."
"Vastaukseni on en. Liekö oikein vai väärin mielestäsi."
|
|
|
Post by helo on Oct 31, 2007 20:38:27 GMT 2
Wiikuna tuijotti toista kylmä katse silmissään ja siirsi sitten katseensa pois, tuijottaen veden pintaa. Se huokasi väräilevästi. Nostaessaan jälleen katseensa Cynderiin, se hymyilykin. "Vastasit... oikein. Yllätyin. Olisin olettanut, että olisit vastannut toisin. Sillä ilman kuolemaa, ei ole elämää. Kieltäessäsi kuoleman, kiellät myös elämän." Sen Wiikuna oli oppinut varsin hyvin kuollessaan, tullessaan Tuonpuoleiseen. Sillä oli ollut monia vuosia aikaa miettiä äitinsä sanoja. Ehkä tuo toinenkin oli miettinyt niitä, ainakin vastaus tuli sen verran painokkaasti ja vakuuttavasti.
|
|
|
Post by mammutti on Oct 31, 2007 20:49:50 GMT 2
"Hmm. Sama vastaus, hieman erilaiset päätelmät", uros hymyili ja katsahti järveä edessään. "Jos nyt sitten todellakin vakuutin sinut, niin kai saan ohjeita sinnepäin tulosta? Ei tekisi mieli puhaltaa virkistävälle uinnille suonsilmään", Cynder kallisti päätään ja asetti jalkansa kestävälle mättäälle.
|
|
|
Post by helo on Oct 31, 2007 20:54:34 GMT 2
Ehei, niin pitkälle ei tuntemattomalla ollut asiaa. Vaikkei toinen söisikään Wiikunaa, turha tulla tänne. Ei kai Wiikuna voinut tuntematonta päästää noin vain rakkaimpaan paikkaansa? "Anna olla, minä tulen sinne." Wiikuna lähti hyppelehtimään vedessä eteenpäin, tarkoituksella iskien jalkojaan vähän minne sattuu, hämätäkseen Cynderiä. Toinen dinosaurus ei mitenkään voinut seurata hänen askelistaan, minne hän astui ja minne ei.
|
|
|
Post by mammutti on Oct 31, 2007 21:00:22 GMT 2
Cynder huomasi toisen hämäävän tahalteen hyppiessään mättäitä. Sitä hymyilytti. Ihan ymmärrettävää, ettei naaras halunnut päästää muita pienelle saarelleen. Uros käänsi katseensa muualle siihen saakka, kunnes toinen hyppisi tarpeeksi lähelle. "Älä vain liukastu."
|
|
|
Post by helo on Oct 31, 2007 21:02:33 GMT 2
Ja pah. Hänhän osasi, toinen ei. Ei tarvinnut isompaa opettaa. "Kyllä minä osaan", Wiikuna vakuutteli ja loiskutteli vettä ympäriinsä, räiskäyttäen sitä Cynderin päälle päästessään tarpeeksi lähelle. Sitten se kiipesi rannalle, puisteli itseään ja istahti alas katsellen sitten Cynderiä pää kallellaan. "Noniin, tässä olen."
|
|
|
Post by mammutti on Oct 31, 2007 21:08:53 GMT 2
Cynder pärskähti, kun toinen räiskytti vettä sen kuonolle. "En epäile", uros naurahti ja katsahti naarasta. "Siinä sinä olet. Niin, sanoit jotain että olet ollut täällä jo 40 vuotta? Kuinka minä en ole törmännyt sinuun, sillä samanverran ollaan suunnilleen oltu täällä", Pedontappaja kallisti päätään.
|
|
|
Post by helo on Nov 1, 2007 16:00:28 GMT 2
"En nyt ihan niin kauaa, mutta miltei. Hitsi, miten pitkältä ajalta se kuulostaakaan!" Wiikuna pärskähti. "Sinä olet sitten varmaan liikkunut pelkästään ihmisten luona, sillä minä olen ollut vain täällä luonnossa. Hirvin seurassa ja vuorien takana, sekä sitten täällä ympäri ämpäri. Suolla sinä et ainakaan ole käynyt, koska minä tunnen tämän kuin omat taskuni ja haistan heti vieraat hajut."
|
|
|
Post by mammutti on Nov 1, 2007 20:38:14 GMT 2
"Se on pitkä aika ja siinä ajassa voi tapahtua enemmän, mitä ehkä ymmärtää", uros totesi ja askelsi muutaman askeleen kauemmas järven rannasta. "Minä olin alkuaikoina täällä, mutta lähdin sitten vuorten taa. Kävelin niin pitkälle, että tuli meri vastaan. Sellainen meri, että sitä ei uskalleta ylittää", Pedontappaja tarinoi hieman, mikä oli sille aika harvinaista. Toisaalta olihan kuulija tällä kertaa dinosaurus. "Oleskelin siellä hyvin kaukana, kunnes päätin palata tänne takaisin. Ei ihme, ettemme ole tavanneet."
|
|