|
Post by R.I.P on May 12, 2009 20:03:25 GMT 2
Täällä on nyt viimein tapahtumassa joitakin muutoksia. Ensimmäisenä sivuston osoitteen muuttuminen. Geocities kun lakkautetaan, niin oli pakko vaihtaa palvelinta. Pakko myöntää, että pidän tästä palvelimesta enemmän (ei mainoksia!). Odottelemme vielä lyhytosoitteen muutosta, mutta uusi osoite kuuluisi näin ollen tuonpuoleinen.urli.netToisena mielipidetiedustelu hahmolistauksesta. Onko nykyinen systeemi hyvä vai haluatteko listauksen foorumille? Eli siis jokainen tekisi omille hahmoilleen (jokaiselle erikseen) topicin, jonne laittaisi näiden tiedot. Boardi linkitettäisiin sivustolle. Tällöinhän hahmosivut olisivat käytännössä hyödyttömät. Kolmantena pelin sisäiset asiat. Eli olen tullut siihen tulokseen, että Lucianon on aika väistyä. Hän ei voi vain kadota, joten onko tähän ajatuksia? Meitä on tällä hetkellä sen verran niukalti, ettemme mitään suurjuonta kuitenkaan saa aikaan. Oh, mainitsen tässä, että harkitsemme ylläpidon vaihdosta, mutta emme ole vielä tulleet minkäänlaiseenkaan päätökseen. Lisäksi, jos teillä on joitakin muutosehdotuksia, voitte hyvin ilmoittaa niistä täällä. Muistakin jutuista voi tänne mainita. Mitä teillä on mielessänne?
|
|
|
Post by Koji on May 13, 2009 14:43:12 GMT 2
Mielestäni olisi parempi, jos esittelyn saisi foorumille. Kun kaikki ei pakosti laita linkkiä allekirjoitukseen ja on sitten ilkeää etsiä se hahmo jostain. Ja muutenkin se saattaisi olla vähän helpompaa, myös hahmotietojen pieni muokkaaminen (suhteet ynm) Ja niiden, jotka eivät osaa tehdä sivuja olisi paljon helmpompaa.
Hmm... Äkkiseltään ei oikein mitään mieleen tule, muutakuin jos vaikka joku hahmo ns. syrjäyttää Lucianon tai jotain sellaista?
Pikkuisena ideana on se, että jos vaikka tulisi lisää pelipaikkoja foorumille?
|
|
|
Post by saalistaja on May 15, 2009 17:56:41 GMT 2
Hahmoesittelyt voisivat tosiaan olla joltain kantilta kätevämmät täällä foorumilla, kyllä. Henkilökohtaisesti muokkailen niitä mieluummin ja nopeammin, jos ne ovat täällä foorumilla.
Lucianon väistymisessä olisin varmaankin samoilla linjoilla Kojin kanssa, kun en nyt oikein mitään muutakaan keksi tähän väliin.
Ja mielestäni uudet pelipaikat kuulostaisivat myös mielenkiintoisilta. Omia ideoita tässä nyt ei oikeastaan ole tällä hetkellä, enkä oikein tältä haavaa kerkiä niitä miettimäänkään mitenkään tarkkaan, mutta sanon toki, jos keksin jotain muutakin.
|
|
Snap
Haudasta noussut
Min? EN sy? homeisia lihapullia
|
Post by Snap on May 18, 2009 10:24:47 GMT 2
Meitillä ei ole mitään sitä vastaan, jos hahmotiedot siirretään foorumille - se voisi itseasiassa tehdä asioista helpompaa, ei tarvitsisi sivustojen hahmolistoja päivitellä ynnä muuta.. Mitä tulee Lucianoon... No kissan voi nylkeä monella eri tavalla, kuten sanotaan. Kaikki riippuu siitä, mitä Tóxica haluaa hahmonsa tulevaisuudelle. Jos Luci halutaan ihan poipois, hää voidaan tappaa (salamurha, jouh! ), mutta jos hahmo halutaan säilyttää pelattavana, tarvitaan varmaan hieman mutkikkaampi juonikuvio - Lucinon syrjäyttämiseen ja valtaistuimen ottoon kun ei varmaan kykene ihan joka kadunkulman heppuli. Kun en voi kuvitella Lucin kaltaisen tyypin ihan tuosta vain antavan pois imperiumiaan ^^ Tällöin yksi mahdollisuus voisi olla, että Luciano menettää syystä tai toisesta osan voimistaan ja on näin helpompi syrjäytettävä. ...Toisaalta eikös sellainen mystinen johtajahahmon 'disappera' ole myös aika klassinen? Kaikki ihmettelee, että minne perskuttiin pomo on kadonnut ja sitten tulee sisäistä kamppailua ylimmästä vallasta sun muuta mukavaa xD Mutta kivaa olisi, ellei tätä "vaihtoa" tehtäisi tyylillä 'huisk-Luciano-ompi-nyt-poissa-ja-uusi-häiskä-on-tässä'. Tarkoitan, että takuulla Tuonpuoleisen mafian uusi nokkimisjärjestys laittaa harvinaislaatuista vipinää alamaailmaan ja olisi kiva jos pelaajille annettaisiin mahdollisuus käyttää tätä vipinää aiheena peleissään (mikäli tahtovat), ennen kuin tilanne taas vakiintuu uuden "pääpahan" myötä. ^^
|
|
|
Post by sakura on May 19, 2009 15:43:02 GMT 2
Minä en kannata hahmojen listausta foorumille. Tietty se helpottaisi niitä, jotka eivät sivuja osaa itse tehdä, mutta jotenkin siinä vaiheessa persoonallisuus katoaa täysin. Itse olen ainakin pitänyt enemmän omista hahmosivuista!
Muuten ei muuta kommentoitavaa
|
|
Hiswa
Vastakuopattu
I wonder if they're going to miss it?
|
Post by Hiswa on May 20, 2009 20:23:13 GMT 2
Minäkään en kannattaisi hahmojen lisäystä tänne foorumille, itse olen kovastikin tykästynyt tähän hahmosivu-käytäntöön. Vaikka, nille jotka eivät osaa koodata, se olisi helpompaa, mutta silti.
Luciano kysymykseen itselläni ei ole valitettavasti mitään ehdotuksia.
|
|
Tika
Vastakuopattu
|
Post by Tika on May 20, 2009 20:45:18 GMT 2
Samaa mieltä olen sakuran ja Fujin kanssa - hahmojen lisäys foorumiin olisi mielestäni tylsää. Hahmosivuista voi helpommin tehdä oman mielensä mukaiset. Ja ei html - koodaus nyt niin vaikeaa ole, etteikö nyt sen verran perusteita oppisi että tiedot saisi ylös. Vaikka mikä minä tietty olen sanomaan x)
Mitään uutta en keksi Luciano asiaan, pää lyö tyhjää.
|
|
|
Post by hewwo on May 20, 2009 20:49:33 GMT 2
Nykyinen systeemi on kyllä ihan hyvä, mutta foorumille se ois kiva saada kun on niin vaikea löytää niitä hahmosivuja. Ja tykkään itekin ensimmäisenä kun mietin että liitynkö foorumille niin kattoa että minkäslaisia hahmoja on ja ne on mukava löytää sitten foorumilta kaikki. Tietenkin hahmosivut ovat kyllä mukavia kun kaikki on niin erilaisia. : ) Ja minä olen kyllä sitä mieltä että Tuonpuoleisessa on nykyään aika tylsänpuoleista! Tämä mömmöäminen ja epäaaktiivisuus saa itsenikin epäaktiiviseksi kun ei enää huvita pelata! Ennen se oli ihan kiva kun oli paljon pelaajia... Mutta nyt alkaa jo tympiä. Ja Kojiin viitaten, uudet pelipaikat olis kyllä kiva. >: D
|
|
Yuki
Haudasta noussut
|
Post by Yuki on May 23, 2009 13:53:13 GMT 2
Mie taas kannatan hahmosivujen jättämistä ihan html-muotoonsa. Kuten Tika mainitsikin, foorumille laitetuista esittelyistä tulisi äkkiä tylsiä. Eikä perusteiden oppimiseen mene kuin hetki, sillä opinhan miekin! Ja en ole mikään tietokonenero, että näin... Ja onhan täällä monia ihmisiä, jotka voivat auttaa hahmosivujen laatimisessa. Toisaalta foorumikäytäntö olisi (kieltämättä) helpompi ratkaisu, mutta en silti pidä siitä. Mutta taas toisaalta voisin ehdottaa sellaista, että ne ihmiset, jotka pitävät hahmosivuistaan voisivat pitää ne ja laittaa samalla tiedot foorumille, ihan näin tasa-arvon nimissä. En sitten tiedä, että onko tämä nyt mitenkään fiksua, mutta mie pidän paljon enemmän hahmosivujen erilaisuudesta ja mahdollisesta luovuudesta, kuin foorumille copy paste'tusta tekstiä...
Hewwo puhui tuossa ennen minua epäaktiivisuudesta ja olen täysin samaa mieltä. Täällä on ihan mukava määrä ihmisiä rekisteröitynä, mutta en näe heitä oikein missään. Joka saa minut kauhian surulliseksi, koska rakastan omia hahmoja niin paljon, että haluaisin pelata niillä mahdollisimman paljon. Myönnän, etten ole viimeaikoina ollut aktiivinen ihan kouluhommien takia (josta olen puhunut kyllä heille, joiden kanssa pelailen tällä hetkellä + se on varsin loogista). Ja kun miusta taas tulee aktiivinen, en saa vastapelaajaa löydettyä : / Näin on minulle käynyt monta kertaa ja siksi te saatatte nähdä Eiri ja Silvia -(Shiroin) pelejä ympäri Tuonpuoleista. Näin tapahtuu ihan hahmojen historian kannalta tärkeitä tapahtumia, mutta myös senkin takia, että Shiro jaksaa pelailla, josta tietysti olen kiitollinen~ Olen onneksi nyt löytänyt pari ihmistä, jotka suostuivat pelaamaan kanssani, kunhan itse pääsen eroon koulusta niin kaikki on taas hyvin! Uskokaa pois. Viikon päästä lauantaina pääsen vihdoin lomalle, niin saatte nähdä minuakin täällä päin ^^;;
Mitä Lucianoon tulee, niin olen aika samalla kannalla Snapin kanssa. Hahmoista en kyllä tiedä, että ketkä tähän työhön suostuvat, mutta omasta kaartista ei ole kyllä siihen : D Pahoitteluni, pääni ei oikein nyt saa muuta keksittyä...
Aa, ja joo, tulikin mieleen näistä hahmosivuista jne. allekirjoituspalkit. Monilla foorumeilla on omat säännöt allekirjoitusbannerin koosta, josta olen tyytyväinen. Ehdottaisin, että tännekin laitettaisiin jonkinmoinen haarukka kuvan/bannerin koolle. Mitä mieltä olette? Välillä näkyy eri foorumeilla älyttömän kokoisia bannereita, jotka hidastavat konetta ja hyppäävät samalla silmille. Joo, tällainen pieni huomio, joka vain sattui tulemaan mieleen : P
Voi voi, olen taas selittänyt aivan liikaa, vaikka piti vastata aivan lyhyesti >_< Oli muuten hyvä kysely, joka virkisti näin muutamaan hetkeen. Nyt pitäisi kipittää pois koneelta ja ruveta lukemaan englannin kokeeseen... Nähdään pian~
|
|
|
Post by Koji on May 24, 2009 13:23:20 GMT 2
Tuohon hahmojuttuun... Jos vaikka ne sitten laittaa esittelyn foorumille, jotka tahtoo ja ne jotka välittävät enemmän hahmosivuista, voivat vaikka tehdä aiheen ja laittaa esittelyyn linkin sinne? Tai sitten yksinkertaisesti laitetaan säännöksi, että linkki esittelyyn pitää löytyä allekirjoituksesta.
Itseänikin ärsyttää se "teen hahmon ja rekkaroidun, haen seuraa mutten pelaa" -___- itse yleensä laitan hahmoni jonkun seuraksi, jos joku ei sitä saa millään. Ja silti melkein kaikki pelit jumittavat, mutta koulukiireet ymmärtää.
|
|
|
Post by hewwo on May 24, 2009 16:15:28 GMT 2
Tosiaan, voisi olla ihan järkevää että foorumille laitettaisiin kaikki hahmot, mutta varsinaisen esittelyn voisi halutessaan linkittää sitten siihen. Ja jos siinä voisi laittaa siihen esittelyyn sellaiset pikatiedot, esim. kuva, nimi, ikä, laji ja sukupuoli. Minun mielestäni sellainen voisi toimia ihan kivasti.
Ja jos sellainen sääntö olisi, että pitää linkittää esittely allekirjoitukseen, voisi olla ihan järkevää löytyä sitten se pieni koodi jostain, koska itselläni kun aloittelin niin oli vaikeuksia saada oikea koodi siihen.
|
|
|
Post by huyana on Jun 2, 2009 12:37:42 GMT 2
Minunkin mielestäni olisi täysin kannatettava ehdotus siirtää hahmoesittelyt suoraan foorumille. Näin koodaustaidottomillakin olisi yhtäläiset mahdollisuudet liittyä peliin. Eihän koodaustaidoilla pitäisi olla mitään tekemistä itse roolipelaamisen kanssa. Lisäksi tällöin kaikkien hahmojen esittelyt löytyisivät helposti yhdestä paikasta, eikä roolipelin sivuillakaan tarvisi pitää erillistä listaa liittyneistä tai hahmoista. Kaikki halukkaathan voisivat tehdä foorumiin sijoitettavan esittelyn lisäksi kunnon nettisivutkin hahmollensa, jonne voisi kehitellä persoonallisempaa kokonaisuutta.
Epäaktiivisuuskin on aika yleistä tätänykyä pidempää roolia kirjoittelevien parissa, johon joukkoon itsekin lukeudun. Nykyiseen elämäntyyliini ei vain tahdo millään sopia offline-pelaaminen ja onlineen seuraa taas harvemmin saa silloin kun sitä kaipailisi. Aktiivisuustasoa kuitenkin nostaa jokainen aktiivinen kävijä, todettu juttu :3
Tuonpuoleisen sivujen leiskasta voisin jotain mainita ^^' Huonohan se ei missään nimessä ole ja tykkäilen kovasti Volin tekemästä grafiikasta. Kuitenkin esimerkiksi kasaamalla leiska kunnolla diveihin saattaisi paketti näyttää vähän tiiviimmältä, nyt kuvat jäävät hieman irtonaisiksi toisistaan.
|
|
|
Post by R.I.P on Jun 14, 2009 11:02:27 GMT 2
Oo, keskustelua. Mahtavaa!
Ensimmäisenä kommentoin tuota epäaktiivisuutta ja joudun tässä kohtiin pyytelemään mitä nöyrimmin anteeksi. Oma otteeni roolipelaamiseen on irtoamassa ja sen vuoksi olen pysytellyt pitkään lähinnä taustalla. Äh, ihan hävettää. x__x''
Muttah, tähän Luciano-kysymykseen. Tyyppihän ei voi vain kadota ilman mitään seuraamuksia. Ideana kuitenkin olisi, että hän menettäisi valtaistuimensa ja ehkä samalla henkensäkin - kuka tietää. Snapilla oli paljon hyvää sanottavaa tuossa ensimmäisessä viestissään. Voimien menettäminen kuulosti mielenkiintoiselta. Luciano muuttuisi vainoharhaisemmaksi ja joutuisi turvautumaan entistä enemmän gorilloihinsa ja ajautuisi hyvin todennäköisesti tekemään jonkin vakavamman laatuisen virheen, mikä antaisi tilaisuuden vallankaappaajille. Kuka/ketkä olisivat sitten soveltuvia tähän tehtävään? Koko häppeninkihän vaikuttaisi tietysti koko Tuonpuoleisen väkeen, mikä toisi vaihtelua pelattavuuteen.
Uusista pelipaikoista voi pistää ehdotuksia tulemaan. Otan itsekin kynän käteen ja alan luonnostella mahd. karttaa, jos vaikka sellainen onnistuisi.
Hahmotietojen esiin tuomisesta voinee pistää äänestyksen pystyyn, sillä mielipiteet ovat yllättävän eriäviä. Sääntöihin voi toki lisätä, että ak:hon täytyy laittaa linkki hahmoesittelyyn. Lisäksi sivuille voi pistää html-pohjan yksinkertaisille hahmosivuille. Sinänsä ajatus siitä, että hahmotiedot olisivat sekä sivuilla, että foorumilla, olisi ihan kätevä. Se ei ole mielestäni hyvä, että ne tehköön sivut, jotka haluavat, mutta silti laittavat tiedot foorumille. Tässä joku mainitsi, että foorumille laittaisi vain osan tiedoista, jolloin ne olisi helppo käydä tarkastamassa - mainio ajatus, voisi toimiakin. Tulisiko tällaisesta kuitenkin liian sekavaa?
Sivuston ulkoasusta sen verran, että olen itsekin turhautunut siihen. Koodipohja on vanha, enkä oikein enää osaa tulkita tekelettäni, joten koko ulkoasu menee mitä luultavammin uusiksi, jos muutoksia tulee. Ongelmaksi muodostuukin nyt yksinkertaiset koodaustaitoni, jotka eivät esimerkiksi divejä tue.
|
|
|
Post by Koji on Jun 14, 2009 14:49:13 GMT 2
Noh tuohon Luciano kysymykseen niin ehkä jotkut demonit tai muut sellaiset vahvat ja sellaiset jolla on muuten vaan selkärankaa asiaan. Ja joku hahmohan tosiaan voisi viedä sitten tämän paikan ja jos Luciano ei kuole niin tämä voi vaikka tavallaan kadota jonnekkin häpeissään. Ja sitten uudesta pomosta ei niinkään oikein piditä ja jotain. Jos ei tälläistä hahmoa niinkään ole niin voi miettiä ketkä olisivat valmiina sen sitten tekemään ja ylläpito miettisi sopivimman.
No, tässä pari pelipaikka ehdotusta: Luontoon voisi jonkin sortin niityn/heinikon tai sellaisen aukean paikan laittaa. Muita ehdotuksia ei niinkään vielä tule mieleen, mutta voin kyllä ehdoitella kun tulee. Kaupunkiin voisi ehkä myös joku puisto tai sellainen, mutta en tiedä sopiiko se niinkään tänne, mutta kumminkin.
Ei se ole sekavaa pahasti, jos vaikka ne hahmosivujen kannalla olevat laittavat vaikka perustiedot foorumiin näkymään nimet, iät ja sellaiset ja loput löytyy linkin takaa. Ja ne jotka tahtovat laittaa foorumiin kaiken niin laittavat. Kompromissi on paras ratkaisu.
Ulkoasuun, että voihan jotain pelaajaa tai muuta, joka osaa koodata pyytää tekemään sen ulkoasun koodin ja jotain sitten piirtämään jotain kuvaa siihen?
|
|
Snap
Haudasta noussut
Min? EN sy? homeisia lihapullia
|
Post by Snap on Jun 16, 2009 20:56:42 GMT 2
Jos tarvitaan Lucianon tappajalle henkilöllisyys, meiti voi tarjota (ellei kukaan muu halua hahmonsa käsiä vereen liata) Skelensä hoitamaan homman pois päiväjärjestyksestä x) Hää voi joko toimia jonkun palkkaamana tai ihan henkilökohtaisista syistä... Skelen hahmosivuilla kun on maininta, ettei hän tykkää Lucianon porukasta (joten ei varmaan myös itse Lucianostakaan)... Tilaisuuden sattuessa se saattaisi päästää itse pääpahalta ilmat pihalle vaikka ilmaiseksi, jos sillä on jotain niin pahasti hampaan kolossa tyyppiä vastaan xD ...Mutta Skelton ei valitettavasti ikuna astuisi Lucianon saappaisiin. Se on liian... emh... vastuuton(?) johtamaan mitään suurta rikosliigaa ja tuskin moinen edes häntä kiinnostaa. Skelton kun tykkää mennä ja tulla kuten mielii ja organisaatiopomoilu kuulostaa liian kokopäiväiseltä työltä sen makuun.. ^^' Eli vielä siis on auki kysymys "Kenestä paapahis pääpahiksen paikalle?" Mistä löytyisi se urhea uhraamaan hahmonsa?
Kaameasti hyviä ehdotuksia hahmosivuihin liittyen, että sekaisin menee @__@ Yleinen äänestys kuulostaisi oikein hyvältä idikseltä.
|
|