JiiBee
Vastakuopattu
tell me would you kill to save your life
|
Post by JiiBee on Dec 30, 2008 15:23:43 GMT 2
Mun inspa keskittyy vääriin asioihin :'< väärään aikaan vuorokaudesta... Mutta, aloitinpas kirjoitusprojektin: What's happening to me? [Naruto based adventure: Who are bad and who are good?]Ensimmäinen luku on luettavissa Quizillassa ja DeviantArtissaKommentit ja mielipiteet olis kivoja, kun en oo vielä mitään englanniks kirjottanu. Pahoittelut Koji-chan, Yuki ja Shiroi pelien jumittamisesta tällaisen takia ><'' Mun inspa vaan vihaa mua.... //Ch. 2 on nyt jo valmis! \o/ W00t! DeviantArt / Quizilla
|
|
|
Post by sakura on Jan 3, 2009 19:26:47 GMT 2
8) Mielenkiintoista, tosiaan. Harvemmin sitä kuvittelee, että joku tosiaan rupee englanniksi kirjoittamaan. Hidaslukuistahan tuo periaatteessa on meille (ainakin minulle oli) suomalaisille kun pitää suomentaa teksti. Ja on varmaan hidastakin kirjoittamista. Mutta joo, kommenttia siis.
Kokonaisuutena ihan mukava, mutta siellä oli sekoitettuna aikamuotoja, mikä ei tee hirveän hyvää tekstin luettavuudelle. Pitäisi pysyä mielellään siis yhdessä aikamuodossa. Se tosin on enemmänkin tottumuskysymys, jota en käske korjaamaan. Luettavuus tosin (periaatteessa) paranisi, mikäli pysyttäisiin yhdessä aikamuodossa. Sitten pilkuista. Olen - anteeksi - joskus pilkunviilaaja, mutta muutamissa kohdissa pilkkua ei niinkään olisi tarvittu; englannissa harvemmin on niitä pilkkuja pää -ja sivulauseiden välissä, vaikka luettavuuden kannalta suomalaisille parempi, että niitä on. Selvempää ehkä. Mwöh. Kaksipiippuinen juttu. ^^' Mutta joo, sitten muutamissa kohdissa oli unohtunut välilyönti pilkun jälkeen, ei sen kummempaa.
|
|
JiiBee
Vastakuopattu
tell me would you kill to save your life
|
Post by JiiBee on Jan 3, 2009 20:36:07 GMT 2
Wow, joku oikeesti vastas tähän O.o'' Mä oon joskus vähän turhanki pessimisti x'D
Mutta, kiitos kommentista! Englannin lukeminen on aluksi hankalaa, kesti hetki ennen kuin pystyin sitä lukemaan ilman päänsärkyä ;3 Ja, no, hankalaa, lähinnä turhauttavaa, kun ensin kirjoittaa vihkoon, ja sen jälkeen koneelle, missä vaiheessa löytää ihan törkeästi tyhmiä virheitä. Tykkään vaan kielestä ihan hirveästi, vaikka en siinä hyvä olekaan. Ja ne aikamuodot... Joo, mä yritin pysyä yhdessä, mutta se on yllättävän hankalaa ><'' Pilkkuja olen aina tykännyt lisätä joka paikkaan, ja tiedän että niitä on liikaa, mutta ne tauottaa tarinaa mukavasti ^^'' Näh, mun pitäis vaan opetella englannin pilkkusäännöt uudestaan -.-'' Kun joihinkin kohtiinhan niitä ei edes saisi laittaa... Pilkunviilaaja olen itsekin, mutta vain niin laiska etten jaksa lukea tekstiä sen jälkeen kun olen sen jo kirjoittanut. Pitäisi varmaan... Näppäimistön välilyönti ei aina tykkää musta... niinku ei nää muutkaan kirjaimet...
Mun vastaukset on tosi epämääräsiä... sori ^^'' Mutta kiitokset kun jaksoit tarinaa lukea ja vielä kommentoida :D *glomp* <33
|
|