|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:07:46 GMT 2
No taas nuo kakkulat. "Niin.. Niinpä kai..." Veronica huokaisi asettuen polvi-istuntaan kädet sylissään. Hän vilkaisi Juliusta sivusilmällä. "Miksi käytät aina noita laseja?"
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:09:24 GMT 2
"Hmmm..." Julius mietti hetken, mitä sanoisi. Sillä hetkellä hän vain oli liian väsynyt jaksaakseen leikkiä mystistä. Veronica kuitenkin alkaisi inttämään ja blaablaablaa, helpommalla pääsi, kun myönsi heti kättelyssä. "Minulla on rumat silmät."
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:15:23 GMT 2
Veronica ei voinut uskoa korviaan. Ai senkö takia vain? Hänen teki mieli nauraa, mutta tukahdutti sen. "Pöh, höpöjä puhut", hän tokaisi, "Sinun silmissäsi ei ole mitään vikaa. Tai noh, mitä nyt vähän punertavat. Mutta sinulla sentään on silmät! Ei sinun pidä hävetä... silmiäsi päästä." Nainen tökkäisi Juliusta kylkeen. "Onhan minullakin rumat varpaat! En minä niitä peittele."
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:19:00 GMT 2
Silmät olivat Juliukselle arka paikka. Hänellä oli joskus ollut oikeasti nätit silmät, sellaiset syvän siniharmaat. Hän oli perinyt ne äidiltään, mutta nyt ne olivat vain sameat ja verestävät mollukat. Hän väisti äkäisesti Veronican tökkäisyä ja mulkoili muualle. "En olettanutkaan, että ymmärtäisit." Tämä oli taas niitä hetkiä, kun ei ollut kivaa, ettei kukaan ymmärtänyt, milloin Julius oli tosissaan.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:22:34 GMT 2
"No olet oikeassa. En ymmärrä." Vastasi Veronica. Eipä siinä oikein tiennyt mitä sanoa. Vai pitikö tässä nyt sanoa mitään? ... "Minä oikeastaan pidän silmistäsi... En todellakaan ymmärrä miksi haluat peitellä niitä..." Mutinaa ja hiusten näpräämistä.
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:24:40 GMT 2
Julius pärskähti rumasti. Vuosisadan vitsi. "No sitten sinulla on aika omituinen maku." Oikeasti. Kuka nyt muka voisi pitää verestävistä, vuotavista, kalvon peittämistä silmistä?
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:29:06 GMT 2
"No, sitten on." Veronica sanoi päättäväisesti. Hän oikeasti piti Juliuksen silmistä. Tavallaan. No, ehkä ne kieltämättä olivat hieman kalansilmämäisen ällöstyttävät, mutta oli sitä nähty pahempaakin. "Katseesi on niin rehellinen, että pakko siitä on pitää."
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:30:37 GMT 2
Julius mulkaisi Veronicaa, lasien takaa totaallisen epäuskoisen halveksivaa katsetta ei tietenkään nähnyt, mutta sellainen siellä takana kuitenkin oli. "Just." Nuorukainen oli selkeästi päättänyt, ettei tulisi paremmalle tuulelle, sanoisi Veronica mitä tahansa.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:35:14 GMT 2
No, voi herranen aika tuota lapsukaista! Ei sitä taas tiennyt, pitikö tuolle huutaa ja raivota vai kuiskutella ja leperrellä. Veronica tuijotti hetken käsiään, mutta kohensi sitten ryhtiään ja katsoi Juliusta päättäväisin ilmein. "Katso minuun."
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:36:39 GMT 2
Juliukselta ei herunut kuin pikainen "--ttuuks minä sinua tottelen"-mulkaisu peililasien takaa.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:40:09 GMT 2
Grr. Veronicapa sitten länttäsi molemmat kätensä Jullepoijaan poskille ja käänsi tämän pään itsensä suuntaan. "Älä ole jääräpää!"
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:42:01 GMT 2
Julius säpsähti yllättävän fyysist lähestymistapaa, mutta päätti, ettei antaisi sen säpsähdyttää itseään. Sitä Veronica varmasti olisi halunnut, mutta hah-hah-haa, hänpä vain näytti rumaa kieltään, eikä siirtänyt laseja silmiltään. Viesti oli selvä. Olenpas, ja aion nauttia siitä täysin rinnoin.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:46:00 GMT 2
"Älä viitsi." Veronica tuhahti näyttäen jätkälle kieltä takaisin. Kun kerta Julius ei suostunut yhteistyöhön, piti tässä toimia itse. Niinpä hän nosti jälleen kerran peililasit pois tyypin silmiltä tämän otsalle. "Parempi. Etkä laita niitä takaisin."
|
|
|
Post by raato on Aug 25, 2007 0:47:42 GMT 2
"Saako kysyä, mihin neiti pyrkii?" Julius tuhahti, silmät puolitangossa roikkuen, mutta ilmeistä kapinahenkeä ja kiukkua säkenöiden. Hän ei siirtäisi laseja takaisin, hän oli utelias näkemään, mihin tämä vei.
|
|
|
Post by R.I.P on Aug 25, 2007 0:51:10 GMT 2
"Siihen, että katsoisit minua silmiin - ilman noita lasejasi." Veronica tokaisi katse järkähtämättä. ..Paitsi kun hän tajusi, miten lähelle olikaan onnistunut Juliuksen vetämään. Niiiiin, miksiköhän hänen kasvojaan kuumotti taas?
|
|